אתר ZAP המתמקד בהשוואת מחירים הוקם לפני למעלה מעשרים שנה. בתקופת הקמתו המסחר האינטרנטי בישראל היה עוד בראשית דרכו. באותה תקופה רוב הרכישות נעשו באופן פיזי בהגעה לחנויות, דבר שהגביל את הצרכנים במספר מובנים:
היצע מוגבל– הצרכנים שהגיעו לחנות ספציפית היו חשופים רק למגוון הקיים באותה הרשת מבלי להיחשף למוצרים דומים המצויים בחנויות אחרות.
שיעור המחירים– הצרכנים לא היו יכולים להיחשף לשיעור המחירים הקיים בשוק כולו, אלא רק למחירים שהוצגו באותה הרשת.
היעדר המלצות– המצב לא נתן לצרכנים אפשרות להיעזר בהמלצות של צרכנים אחרים בעלי צורך דומה או ניסיון קודם.
המצב שנוצר בשוק המסחרי והצורך בהגנה על הצרכנים הוביל להקמתו של ZAP. תוך פרק זמן קצר הצטרפו לאתר חנויות ובעלי עסקים רבים שהציגו לראשונה את היצע המוצרים שלהם באופן מקוון.
כיום, חברת ZAP מפעילה למעלה מ-20 פורטלים ואתרי תוכן שבאמצעות הגלישה בהם נחשפים הצרכנים להיצע רחב של אפשרויות ולשיעורי המחיר המקובלים והנהוגים בתחום זה בשוק. האתרים של ZAP מסייעים לגולש בקבלת החלטותיו הצרכניות על ידי הוספת תוכן רלוונטי לתחום שבו מבקש הצרכן לקבל מענה.
מטרת האתר היא להיות מרחב צרכני אמין ואובייקטיבי שיספק את השקיפות המלאה לגולשים ויסייע להם להגיע לתוצאות המדויקות והיעילות ביותר. במסגרת האתר קיימים אתרי תוכן הנוגעים לתחומי המלצה נקודתיים ומעניקים מידע ממוקד על שירות או מוצר כלשהו. ריכוז ההמלצות באתרים ייעודיים מאפשרת לגולשים להתמצא בקלות רבה יותר ולקבל את המידע המדויק ביותר לצורך שלהם.
דוגמאות לתחומים שבהם זאפ נותן השוואות והמלצות ממוקדות:
- דירות ונכסים– מחירים, המלצות ועוד.
- אופנה– אביזרי אופנה שונים, פרטי הלבשה ועוד.
- כלי רכב – מחירי השוק, אפשרויות קנייה ומכירה ועוד.
- התחום המשפטי – המלצות על עורכי דין, איתור עורכי דין ועוד.
- התחום הרפואי – מידע רפואי, המלצות על מרפאות, רופאים, תרופות ועוד.
מאז הקמתו של ZAP תופעת הREVIEWS בישראל צברה תאוצה והתרחבה באופן ניכר. ברשת האינטרנט קיימים אתרי תוכן ופורטלים רבים העוסקים בהשוואת מחירים ובמתן המלצות על בעלי עסקים, המלצות על עורכי דין, מוצרים ושירותים. ישנם אתרים המתמקדים בתחומי עניין ספציפיים ויש המרכזים המלצות באופן כולל ללא סיווג לנושאים או לדרישות צרכניות.
הצרכנים בשוק הישראלי מאופיינים בחוש ביקורתי מפותח וברצון לסגור את העסקאות הטובות והמהימנות ביותר. לכן, בשוק המכיל צרכנים מסוג זה, השימוש בהמלצות מקוונות הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה הצרכנית. שהרי, השימוש בהמלצות ובהשוואות מחירים בכל תחום הוא הכלי הנגיש והיעיל ביותר למניעת טעויות ולחסכון מירבי בזמן, כסף ומשאבים.
החשיבות של ההמלצות ברשת לא נועד רק לצרכנים ולייעול המסחר, אלא גם לבעלי העסקים ולנותני השירות. נותן שירות מהימן והגון שניתנו עליו המלצות חמות צפוי להרחיב את מאגר לקוחותיו ולהגדיל את עסקו באופן משמעותי.